Röviden:
Az Edu-K-t eredetileg a tanulási kihívásokkal küzdő gyermekek és felnőttek megsegítésére hozta létre Paul E. Dennison gyógypedagógus több mint 20 év kísérletezés és tapasztalati kutatás eredményeként az 1960-as években. Paul, aki észrevette, hogy a tanulási kihívások miatt segítségért érkező emberek gyakran testtartási, fizikai vagy érzékelési feszültségekkel küzdenek, így fogalmazott:
„Az elmúlt évszázadban az osztálytermi tanárképzés azon a feltevésen alapult, hogy a tanulás szellemi tevékenység. A tanulás fizikai összetevőit – a vizuális, auditív, finommotoros és testtartási készségeket – a pedagógusok szinte teljesen figyelmen kívül hagyták. Az a tanuló, akinek nehézségei vannak a korai osztályokban, később ritkán teljesít jobban, hacsak a stressz fizikai okát nem kezelik valahogyan. Ráadásul, mivel a tanulást inkább az eredmények, mint a folyamatok alapján mérik, a stresszkompenzációkat gyakran elsajátítják, és a tanuló egész életén át magával viszi.„
Paul úgy találta, hogy az általa kifejlesztett fizikai tevékenységek és technikák képesek enyhíteni a klienseiben kialakult kompenzációs mintákat, és a koordinált, integrált mozgásmintákat ösztönözni. Ahogy a fizikai blokkok feloldódtak, a tanulók jobban ki tudták fejezni velükszületett intelligenciájukat és képességeiket.
Mire alapoz?
- A tanulás velünk született adottság
- Az igazi tanulás olyan komplex művelet, amely a testet és az elmét egyaránt bevonja.
- Az Edu-K segít visszaszerezni a tanulásban rejlő örömöt és kalandvágyat.
- Amikor többet tudunk meg önmagunkról, az képessé tesz bennünket arra, hogy változtassunk és elérjük a bennünk rejlő lehetőségeket.
- A testtartásunk és a mozgásunk tükrözi a hozzáállásunkat és a meggyőződéseinket, és konkrét mozgástechnikákat használhatunk a pozitív változások eléréséhez.